آموزش بازاریابی صفر تا صد تکنیک های بازاریابی در ۲۴ درس رایگان +pdf :نرم افزار CRM دیدار نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری سی آر ام ابری
برای بهکارگیری استراتژیها و تکنیکهای بازاریابی باید از راههای ارتباطی، ابزارها و تاکتیکهای مختلفی استفاده کنید. در این مقاله از آکادمی کاپریلا قصد داریم بهترین و موثرترین تکنیک های بازاریابی را برای کمک به شما معرفی میکنیم. در این مقاله از مجله کاپریلا نکات مهم تحلیل عمکلرد کمپینهای بازاریابی برای شما گفته شد. اگر قصد دارید کسب و کارتان را توسعه دهید و فروش محصولاتتان را افزایش دهید، یک کمپین بازاریابی مطابق با اصول اجرایی و بهینهسازی آن طراحی کنید. با اجرای کمپینهای بازاریابی و بررسی دقیق نتایج آنها، یاد میگیرید که عملکرد بازاریابی خود را دقیقتر ببینید و در جهت رفع نواقص آن اقدام کنید. اگر با نکات دیگری از آنالیز کمپین بازاریابی آشنایی دارید که در این مقاله به آنها اشاره نشده بود، میتوانید آن را در بخش دیدگاه مقاله با ما به اشتراک بگذارید.
- اما گاهی اوقات، ماه ها طول می کشد تا شما به بازدهی مطلوب برسید، مواقعی هم وجود دارد که تبلیغ شما هیچ اثری بر مخاطب ندارد.
- دقیقاً همین مساله است که گاهی موجب میشود افراد زیادی قبل از اینکه حتی یک محصول به صورت رسمی منتشر شود و در اختیار عموم قرار گیرد، در مورد آن صحبت کنند.
- به طور مثال، بهترین مکان برای یک پمپ بنزین، در داخل شهر یا بزرگراه است.
- در واقع انواع بازاریابی اجتماعی به دنبال تاثیر بر رفتار مصرف کنندگان است و به افراد کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرند، بهتر فکر کنند و در همکاری با دیگر افراد نیز تصمیم گیری های درستی داشته باشند.
بهاینترتیب میتوانید از مطالعات موردی در هر دو کمپین بازاریابی آنلاین و آفلاین استفاده کنید. برای اینکه بیشترین بهره را از کتاب الکترونیک خود ببرید، فصلها یا پیشنمایشهایی از کتاب را بهصورت رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید، تا بتوانند قبل از دانلود نگاهی به آن بیندازند. برای افزایش میزان دانلود کتابتان، از تأییدهای اجتماعی (افراد دیگری که کتاب را خواندهاند و نظر مثبتی داشتهاند)، پیشنمایش و محتوای پشتیبانیکننده استفاده کنید. علاوه بر این، کتابهای الکترونیکی معمولاً باید توسط مخاطب دانلود شوند. این مسئله نیز بهنوعی مخاطب را از مصرف آسان این نوع محتوا بازمیدارد و فقط مشتریان متعهدی که تحقیقات زیادی انجام دادهاند ممکن است تا اطلاعات تماس خود را برای نوع اطلاعات کتاب الکترونیکی ارائه دهند.
۹. یک استراتژی متنوع برای بازاریابی بچینید
در برخی از کسبوکارهای خدماتی، ممکن است مشتری در لحظه به یک خدمت نیاز داشته باشد. به طور مثال، تعمیرات سیستمهای تهویه مطبوع در روزهای زمستانی و تابستانی اهمیت بسیاری پیدا میکنند. اگر شرکت خدمات دهنده تضمین کند که تعمیرات در همان روز انجام میگیرد، میتوان این مورد را یک ارزش پیشنهادی مناسب به شمار آورد.
استراتژی ۹: توجه به ظاهر محصولات، برای دستیابی به فروش موفق، مهم است
«پروفسور کاتلر میگوید بازاریابی به معنی برآورده کردن نیاز مشتری و کسب سود است. به نظر من تعریف بازاریابی چیزی فراتر از بیان ویژگیهای محصولات است. بازاریابان مسئول تجربه ۳۶۰ درجه مشتریان هستند؛ به عنوان مثال نیاز مشتری در توییتر ممکن است با نیاز او در گیمیفیکیشن برند که در رسانههای اجتماعی برگزار میشود، متفاوت باشد.
فیلیپ کاتلر، به عنوان پدر بازاریابی، نظریههای مختلفی در مورد اجرای روشهای مدرن بازاریابی دارد.برای آشنایی با انواع استراتژی مطالعه مقاله “انواع استراتژی های رقابتی” را پیشنهاد می کنیم. استفاده از بازاریابی نوین در کسب و کار، به دید صاحب کسب و کار بستگی دارد. کسی که همچنان به روشهای سنتی اعتقاد دارد و از ورود به دنیای مدرن فعالیتهای اقتصادی میترسد، طبیعی است که نمیتواند به شیوه کاربردی از تأثیر بازاریابی نوین بهره بگیرد. اما کسی که به اندازه ذرهای، اهمیت فعالیتهای مدرن در فضای باز دهکده جهانی و سوشیالمِدیا را حس کرده باشد، بدون استثتا، در پی اجرای بازاریابی نوین در کسبوکار خود خواهد بود. این مراحل بازاریابی مروری بر هرآنچه بود که در امر بازاریابی به کارتان خواهد آمد.