اهداف بازاریابی چیست؟ چگونه به اهداف مارکتینگ برسیم؟ | networkmarketingteam
با پیداشدن سروکلهٔ رسانههای دیجیتال، راههای جدیدی برای تعامل با مصرفکنندهها و مشتریان پیش روی بازاریابها قرار گرفت. بازاریاب باید چه کند؟ وظیفهٔ بازاریاب این است که بهترین ترکیب از ۳ کانال بازار را برای رساندن پیشنهاد خود به بازار هدف پیدا کند. کانال توزیع برای نمایش، فروش یا تحویل محصول به خریدار بالقوه است که میتوانند مستقیم یا غیرمستقیم باشند.
- هدف بازاریابی عصبی، تعیین این محرکها و اجرای آنها روی محصول، به منظور جذب مشتری می باشد.
- در غیر این صورت کاربرها به سراغ برند دیگری میرن که پاسخگوی سوالات و چالش هاشون باشه.
- پیامکهای تبلیغاتی که روزانه از برندهای مختلف میبینید، یکی از رایجترین روشهای بازاریابی هستند.
- جذب مشتریان خود با ارائه اطلاعات مربوط به شرکت و محصول جدید ، بسیار مهم است.
- و باز هم شاخص های کلیدی عملکرد یا KPI برای اندازه گیری هدف حفظ مشتری به کمک کسب و کارها میاد.
در نگاه اول این تعریف بسیار سنگین و پیچیده به نظر میرسد، اما اگر به صورت دقیق بررسی شود، متوجه میشویم که جامعترین و کوتاهترین تعریف از فرایند مارکتینگ در این دو خط چیده شده است. در اصل دهم باید رضایت و وفاداری مشتری را را مورد ارزیابی قرار دهید. به این معنا که اگر شرکت، مشتری جدید را به خودش جذب کرد، تمام تلاش را به کار بگیرد تا بتواند مشتری را راضی نگه دارد که به آن مدیریت وفاداری گفته میشود.
۳۷. بازاریابی جهانی (Global Marketing)
همراهی با مشتری برای دریافت خدمات چه بهصورت آنلاین و چه آفلاین اعتبار نام و برند شما را ارتقا خواهد داد و به تعداد خانواده مشتریان شما خواهد افزود. جهت مطالعه کامل در مورد تکنیک ها و روش های بازاریابی، پیشنهاد می کنم مقاله “انواع بازاریابی” را مطالعه فرمایید. پس از دستهبندی کردن بازار هدفتان، سعی کنید در مورد ویژگیهای هر دسته تحقیق کنید. یکی از مهمترین ویژگیهایی که باید حتما اطلاعات جامعی در مورد آن به دست آورید، سطح درآمد و توانایی خرید هر دسته است. موارد بسیاری پیش آمده که دستهای که در ظاهر بسیار مهمتر از سایر دستهها بوده، کمترین قدرت خرید را داشته و دستهای که در حاشیه قرار داشته، دارای بیشترین درآمد بوده است.
رقابت در بازار
بازاریابی معادل کلمهٔ Marketing است که باید همین ابتدا یک «دست مریزاد» به این انتخاب بگویم. در این سالها، بارها با این مسئله برخورد کردم که بازاریابی دستکم گرفته میشود یا فقط در یکی از زیرشاخهها (تبلیغات) خلاصه میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحهٔ درباره متمم سر بزنید و فایل صوتی معرفی متمم را دانلود کرده و گوش دهید. Lما این بحث را به تفصیل، یک بار با عنوان تفاوت ویزیتور و بازاریاب و یک مرتبه هم در مرور مقالهی نزدیک بینی بازاریابی (نوشتهی تئودور لویت) مطرح و بررسی کردهایم.
هنگامی که شرکت فورد شروع به تولید انبوه اتومبیل کرد و تولیداتشان را در مقیاس گسترده آغاز کردند. یکی از عوامل مهم موفقیت آنها این بود که توانستند با هزینه بسیار کمی محصولات خود را به تولید برسانند. بعضی از شرکت ها همچنان بازاریابی را با فروش اشتباه میگیرند و بعضی از آن ها حتی بازاریابی را به عنوان زیر مجموعهای از واحد فروش می دانند. زیرا فروش و بازاریابی، اصول مدیریتی مجزا از هم و دارای گستره متفاوتی هستند.