بازاریابی در لینکدین ؛ دیجیتال مارکتینگ و همهی آنچه که باید بدانید! دیدوگرام
بازاریابی شامل تحقیق، هدفگذاری، ارتباط (تبلیغ و ارسال ایمیل) و گاهی هم ارتباط حضوری با مخاطب است. چراکه به کمک این اطلاعات میتوان دوباره با روشهای مختلف به سراغ مشتری رفت. اما در گذشته، هیچ راهی برای ارتباط اینچنینی با مشتریان وجود نداشت. همچنین افراد با برگزاری نظرسنجیها میتوانند نظر مخاطبین و کاربران خود را در مورد شیوه عملکردشان ارزیابی کرده و فعالیتهای خود را به مسیری هدایت کنند که مورد توجه مشتریها باشد. در بازاریابی سنتی، محصولات به دور از چشم بازاریابان و در پشت درهای بسته، طراحی و تولید میشدند. اما در بازاریابی مدرن، باید بازاریاب شاهد تمام مراحل طراحی و تولید و ارائه خدمت یا محصول باشد.
- بازاریابی دیجیتال به خودی خود شامل مهارتهایی شامل محتوا، گوگل ادز، سئو و بسیاری شغلهای دیگر میشود.
- تحقیق بازار کمک میکند پتانسیل بازار جدید را درک کرده و استراتژی مناسبی را تدوین کنید.
- بعد از این که کمیسیون خود را از فروش گرفتید، فروشنده به شکایتهای مشتری رسیدگی میکند.
شما به عنوان یک فروشنده خود نیاز دارید تا با دورههای فروش، مدیریت فروش، فن بیان و … آشنا شده و با تکرار و تمرین در این موارد استعداد خود را پرورش دهید. بهتر است قبل از برگزاری جلسه مذاکره با مشتری خود، سؤالات خود را از قبل آماده نمایید و تمامی پاسخهای احتمالی را در نظر بگیرید. در مورد روشهای مختلف برقراری ارتباط با مشتری و پیشبرد مکالمات تحقیق نمایید و بعد اقدام کنید. این تصمیم به خود شما بستگی دارد، اما حتی اگر بخواهید این کار را به صورت پاره وقت انجام دهید باید حداقل روزی 2 ساعت برای آن وقت در نظر بگیرید.
۴. مشخصکردن محدودهی کمپین بازاریابی
انواع استراتژی های بازاریابی یکی از زمینههایی است که با سرعت در حال توسعه است. در واقع شما با گذراندن دورهای از آموزش بازاریابی و داشتن اطلاعاتی راجب به این مبحث قادر خواهید بود تا هر چه بهتر برای ارتقای مارک و یا برند خود در زمینههای مختلف در اینترنت تلاش کنید. در ضمن به یاد داشته باشید مقالات مرتبطی با بازاریابی در سایت دکتر ویز قرار دارند که مطالعه آنها میتواند کمک بسیار زیادی به شما داشته باشد. مراحل بازاریابی به ترتیب عبارت هستند از انتخاب هدف، تحقیقات بازار، طراحی پرسونا، تعیین بودجه، تعیین استراتژی، مانیتورینگ و تحلیل. با توجه به مدل بازاریابی شما ممکن است مراحل دیگری نیز به این مرحلهها اضافه شود.
راهاندازی سیستم همکاری در فروش برای سایتها
اما شرکت های بازاریابی چه نقشی در موفقیت بازاریابی بین المللی ایفا می کنند؟ شرکت های بازاریابی خارجی و بین المللی در واقع ماموریت دارند تا بازارهای جدید برای صادرات محصولات تولید شده در کشور را کشف کنند. از دیگر گام های بازاریابی صادرات که نشان دهنده آغاز موفقیت شما می باشد این است که از مشتریان خود دریافت درخواست داشته باشید. شما زمانی که بتوانید هر یک از چهار گام پیشین را به درستی انجام دهید می توانید درخواست زیادی برای کالاهای خود داشته باشید. همچنین بهتر است که مزیت های رقابتی خود را به مشتریان خود بگویید تا آنها با اطمینان بیشتری از شما کالاهای خود را خریداری کنند.
اما نکته بسیار مهمی که همواره بایستی در نظر داشت این است که محتوای ویروسی هر چیزی که باشد، باید افراد را تشویق کند تا آن را با سایرین به اشتراک بگذارند. هر میزان تعداد افرادی که پیام ویروسی شما را دریافت میکنند بیشتر باشد، محتوای شما ویروسیتر و اثربخشی آن بیشتر خواهد بود. اصلاً واضح است که ثبات و کیفیت طولانیمدت است که باعث موفقیت یک مجموعه (و البته، برنامۀ بازاریابی محتوای شما) میشود. با این حال، عجیب اینجاست که با وجود ساده بودن مساله، هنوز هم بسیاری از کسب و کارها هستند که نسبت به این موضوع، بیتوجه هستند. درگذشته، بازاریابها کمپینهای خود را از ماهها قبل، برنامهریزی میکردند و کمپینهای بازاریابی برندهای بزرگ، در برنامههای چندینسالهی این برندها جای داشتند.