بازاریابی غیرمستقیم Indirect Marketing چیست؟ کار و کسب

بازاریابی غیرمستقیم Indirect Marketing چیست؟ کار و کسب

اگر می‌خواهید در شغل ویزیتوری پیشرفت کنید، بهتر است مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی یا مدیریت علوم و فناوری داشته باشید. البته مسلما بسته به شرکتی که در آن کار می‌کنید و مهارتی که دارید، درآمدتان فرق می‌کند. خب حالا که صحبت از وفاداری مشتری شد، بیایید ببینیم که چگونه می‌توانیم مشتری‌هایمان را نسبت به برند خودمان وفادار کنیم. رفتار مصرف‌کننده یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک بازاریاب باید از آن اطلاع داشته‌باشد.

  • پیشرفت تکنولوژی تاثیر به سزایی در تکنیک های بازاریابی و فروش داشته است.
  • از جمله ی روش ها می توان به سئو، بنرهای تبلیغاتی، بنر در وب سایت ها و دیگر راهکارها اشاره کرد.
  • بازاریابی در طرف مقابل شامل تمام فعالیت‌ هایی است که بیرون از گود و در دنیای جمعی توجه افراد را به کسب‌ و کار شما افزایش می‌ دهد.
  • تیم فروش با اطلاع از خواسته‌ها  و نیازهای مشتریان می‌تواند زمینه‌ساز تغییراتی به نفع فروش بیشتر و جذاب‌تر شدن محصول باشد.
  • او معمولا بیشتر مشغول مذاکره با رقبا و یا مشتریان برای فروش می‌باشد.
  • اگر به‌دنبال افزایش فروش و رسیدن به درآمدهای بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم همین الان برای خواندن کتاب «حقیقت فروش» اقدام کنید.

از این عبارت معمولا در کسب‌وکارهای اجاره‌ای و اشتراکی استفاده می‌کنند. دسترسی آسان (Low-Hanging Fruit) به دسته یا طبقه‌ای از مشتریان بالقوه یا بخش‌ بازار اشاره دارد که نیاز است برای تبدیل شدن به مشتریان دست به نقد، حداقل تلاش را انجام دهند. لید (Lead) به یک مشتری بالقوه یا احتمالی (که می‌تواند یک فرد باشد یا یک سازمان) اشاره دارد که به خدمات یا محصول شما علاقه نشان می‌دهد؛ یا به هر اطلاعات دیگر در مورد این مشتری اشاره دارد. شاخص‌های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicators یا KPI) یکی از اصلی ترین اصطلاحات فروش هستند. ارزش‌های قابل اندازه‌گیری و مهم هستند که به این مسئله کمک می‌کنند که آیا یک سازمان یا فرد، در دستیابی به اهداف یا سطح مطلوب عملکرد موفق شده‌است یا خیر.

  چرا آموزش بازاریابی برای کسب و کار شما لازم است؟

آموزش فروش؛ تعریف، تکنیک‌ها، انواع و دلایل اهمیت فروش

نمونه این نوع بازاریابی را در خیابان یا کنار سوپرمارکت‌ها می‌توان مشاهده کرد. کسانی که از شما می‌خواهند تا جدیدترین محصول یک شرکت تولیدکننده نوشیدنی را بچشید، از بازاریابی حسی از طریق حس چشایی، استفاده می‌کنند. استراتژی‌های مربوط به قیمت‌گذاری بسیار با اهمیت هستند و حتی دلیل شکست بسیاری از محصولات هم موضوعات مربوط به قیمت‌گذاری آن‌ها می‌باشد. اگر محصول یا خدمت شما، قیمت‌گذاری صحیحی نداشته باشد، مشکلات فراوانی در بازار برای شما پدید آمده و احتمالاً کاربر به سراغ محصولات رقیب شما خواهد رفت. البته قیمت پرداختی مشتری بر اساس تجربه مشتری است به این معنا که هر چه تجربه مشتری بیش‌تر باشد رضایت وی بیش‌تر و در نتیجه آمادگی او برای هزینه پرداختی هم بیش‌تر خواهد بود. یک استراتژی کارآمد بازاریابی برند به شما کمک می‌کند تا ارزش‌های برندتان را که از دید مخاطبانتان پنهان مانده است نشان دهید.

بازاریاب‌ها محصول را معرفی می‌کنند، ویزیتورها باید افراد را جذب کنند

بنابراین شیوه تعامل مدیران فروش و بازاریابان به قوانین حاکم بر هر شرکت و کسب‌وکار خاص وابسته است. شناخت علایق و تمایلات مشتریان و مخاطبین کسب‌وکار نیز بر عهده‌ی بازاریابان است. یک شرکت هر چقدر بیشتر مشتریان خود را بشناسد، بهتر می‌تواند تولیدات و خدمات خود را به سمت رفع نیازهای آنان هدایت کرده و رضایت ایشان را جلب کند. معنی بازاریاب این است که فرد بتواند بازار کار خود را به درستی شناخته و با زوایای مختلف ان آشنایی کامل پیدا کند. برای مثال، اگر بازاریابی برای یک شرکت تولید مبلمان کار کند، نسبت به کسی که در یک شرکت هواپیمایی کار می‌کند، با بازار کار متفاوتی سروکار دارد. پس شناخت بازار هدف مرتبط با زمینه کاری را می‌توان اولین وظیفه یک بازاریاب محسوب کرد.

  انواع بازاریابی دیجیتال وب سایت رسمی دکتر مهریزدان

بازاریابی تلفنی

علاوه بر تبلیغات اینفلوئنسری و تبلیغ در پیج‌های پربازدید، سه روش دیگر برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد که در ایران این روش تبلیغات امکان‌پذیر نیست. ارتباط با مشتری از لحظه‌ای که آغاز به عملیات بازاریابی می‌کنیم آغاز می‌شود. از نوع ارائه تا برخورد و جمع آوری اطلاعات درباره مشتریان، همگی در مدیریت ارتباط با مشتری خلاصه خواهد شد. شما در این روش مشتری را مرکز توجه قرار می‌دهید و با فایده‌رسانی به او، باعث ایجاد فروش و سودآوری کسب و کار خود می‌شوید.