تعریف بازاریابی Marketing چیست ؟ بازاریابی از دیدگاه 40 مدیر بازاریابی بینالمللی | networkmarketingteam
این کار به شما کمک میکند که بدانید مشتریانتان چه کسانی هستند؛ پس از آن، از روشهایی استفاده کنید که این مشتریان خوشحال را به طرفداران دوآتشهی برندتان تبدیل کنید. کلیه تصمیمات مبنی بر نحوه توزیع، بخشی از فرایند کلی بازاریابی شما محسوب میشود. تحقیق درمورد رقبا میتواند در تعیین قیمت بهینه و ایجاد بهترین ایدهها برای بازاریابی و استقرار در بازار، به شما کمک کند.
- محصول روند اطمینان شما نسبت به آمادهبودن محصول یا خدمات خود برای فروش و ارائه است؛ محصول یا خدمات شما باید شکاف میان بازار را پر، نیاز مصرفکنندگان را برآورده و درمیان رقبا ایستادگی کند.
- مثلاً کتابهایی که منتشر و در اختیار دانشجویان یا والدین دانشآموزها گذاشته میشوند یا اطلاعاتی برای تصمیمگیرندههای امور مالی، بهداشتی، مالیاتی یا… ارزشمند و مفید است.
- وقتی از تبلیغات حرف میزنیم که زیرمجموعه بازاریابی است، کلا به فکر راههای خلاقانه برای فروش محصول هستیم.
- تبلیغات دهان به دهان ، رسانههای اجتماعی، بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، برنامههای متنوع فروش، وبسایت شرکت و کانالهای دیگر که به جذب و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا خدمات کمک مینمایند.
- این تعاریف پاسخ روشنی به این انتقادند؛ چون بازاریاب نیاز را ایجاد نمیکند، بلکه برای برآوردهکردن آن، پیشنهادی ارائه میکند.
بعد از اینکه اهداف خود را بطور دقیق مشخص کردید، وقت آن است که استراتژی های بازاریابی را برای رسیدن به این اهداف تعیین کنید. در ابتدا اهداف خود را یادداشت کرده و سپس بطور کاملا مجزا بررسی کنید. اگر نگران این باشید که آیا رقبای شما مشتریانتان را سرقت می کنند یا خیر، کسب و کارتان در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهد شد و متأسفانه کسب و کارتان با این روش رشد نخواهد کرد.
۲۲. بازاریابی برند (Brand Marketing)
درسهای آموزش بازاریابی دیدار، به عنوان جامعترین الفبای بازاریابی، برای همه افراد و علاقهمندان به مباحث فروش و بازاریابی (از سطح مبتدی تا پیشرفته) مناسب است. در این درسنامه، اصول بازاریابی را قدم به قدم به زبان ساده یاد میگیرید. حالا که تا اینجای کار برای شناخت آموزش مارکتینگ اصولی پیش آمدهاید، بد نیست به قابلیتهایی که یک بازاریاب برای موفقیت در بازاریابی نیاز دارد هم اشارهای داشته باشیم.
رشد و حفظ رهبری بازار
در ادامه، در مقالهٔ دیگر با عنوان « Target Market یا بازار هدف چیست؟ (+ راههای شناسایی بازار هدف)»، به راههای شناسایی بهترین بازار اشاره کردم. بهطور کلی، بازاریاب با متناسبکردن، جذابکردن و قابلتحملکردن خرید یک محصول و همچنین سهولت دسترسی به آن در خواسته و تقاضای بازار هدف تاثیر میگذارد. در پایان این بخش، میتوانیم تعریف بازاریابی را کامل کنیم و بعد ببینیم چه فرقی با تبلیغات دارد. بازاریابی بر پایهٔ یک سری مفاهیم و اصول شکل گرفته است که برای درک سازوکار آن، باید حتماً آنها را بشناسید. خب تا اینجا هم دیدید تعریف بازاریابی چیست و هم متوجه شدید میتوانیم چه چیزی را برای چه کسی بازاریابی کنیم.
شرکتهایی که با وعدههای بازاریابی سببی محصولات خود را میفروشند، معمولاً به وعدههایشان در این زمینه عمل میکنند. آنها بر این باورند که کارهای خیر و پذیرش مسئولیتهای اجتماعی باعث جلب اعتماد مشتریان و تبدیل شدن آنها به مشتریان دائمی یک کسبوکار تبدیل میشود. بازاریابان در کنار هم بسیاری از این تجارب مشتری را کنترل می کنند و منحصراً برای کمک به هدایت مسیرهای آینده برای برندها قرار دارند. شناسایی رفتار مشتری قسمت جذاب اصول بازاریابی برای تاثیرگذاری روی یک مشتری در مسیر فروش است. شما باید به مشتریان خود نتایج بهتر و رضایت بخشترین مهارتها را القا کنید.