دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال | networkmarketingteam
بنابراین دادهای در کار نیست که من بتوانم با استفاده از آن کیفیت عملکرد و میزان استقبال کاربران از محتوایم را اندازهگیری کنم و راهکارهایی برای بهتر شدن آن ارائه دهم. «ویدیو مارکتینگ»، شاخهای از دیجیتال مارکتینگ است که در آن از ابزار ویدیو به عنوان بستری برای معرفی محصول و خدمات با روشهای خلاقانه استفاده میشود. در مقاله «ویدیو مارکتینگ» بیشتر و بسیار مفصلتر در مورد آن توضیح دادهایم که میتوانید با خیالی راحت، آن را مطالعه کنید. نکته قابل توجه این است که تولید محتوا تنها به زیرمجموعه خاصی از آن محدود نشده و شامل انواع محتواهای گرافیکی، متنی، ویدیویی، حتی صوتی و … می شود. کارشناس تولید محتوا همان فردی است که محتوای مورد نیاز شما برای فعالیت در بستر دیجیتال را آماده می کند.
- در ایران هم شاید عمر اولین آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران به دو دهه نرسیده باشد.
- چند نکتهٔ اصلی که از مخاطب هدف خود باید بدانید، جنسیت، سن، تحصیلات، قدرت خرید و محل زندگی آنهاست.
- از طریق وبسایت میتوانید علاوه بر ارائه اطلاعات مفید، محصولات و خدمات خود را ارزشگذاری کنید.
- ترافیک همیشه معیار مهمی به شمار نمیرود، اما به طور معمول برای سنجش کیفیت عملکرد کمپینها باید آن را ارزیابی کنید.
- طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)، همچنان در مرحله آغازین خود قرار دارند.
با دادههای اندکی که از نتایج بازاریابی سنتی داریم، اندازهگیری میزان موفقیت آن، نقاط قوت و ضعف و تحلیل کلی کمپین بسیار سخت است. در بازاریابی دیجیتال ولی دادههای زیادی از عملکرد کمپین داریم که دید کاملی برای بهبود آن در آینده به ما میدهد. در حالی که بازاریابی دیجیتال امکان تعامل و ارتباط در لحظه با مخاطب را فراهم میکند. این روشها با پیشرفت تکنولوژی تنوع بیشتری پیدا میکنند و کمکم سهم بیشتری را نسبت به روشهای سنتی به خود اختصاص میدهند.
بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)
اما نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که این نوع تبلیغات مانند شمشیری دولبه هستند. به طور مثال در یک رپورتاژ آگهی اگر متن رپورتاژ با لحن و هدف سایت اصلی یکسان نباشد، خواننده واکنشی به آن نشان نخواهد داد. تا اینجا به خوبی میدانید که دیجیتال مارکتینگ چیست و اطلاعات بسیار خوبی هم در رابطه با روشهای آن کسب کردهاید. آنچه که در ادامه میخواهیم مطرح کنیم، موضوعاتی تکمیلی در دیجیتال مارکتینگ و استراتژیهای مربوط به آن است. در ادامه با استراتژیها و اصول بیشتری آشنا میشویم که با دانستن برخی از این اصول میتوان به نتایج بهتری در میان رقبا دست پیدا کرد. دیجیتال مارکترها در «بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ» (Remarketing) تبلیغات را بر اساس فعالیتها و بازدیدهای کاربران در گذشته به آنها در وبسایتهای دیگر نشان میدهند.
کسب و کار
این مدل معمولاً بر پایه مدل کلیکی (CPC) یا مدل پرداخت در صورت فروش (CPA) عمل میکند. طراحی یک وب سایت متناسب با نیازهای کسب و کار، یکی از اولین و مهم ترین اقداماتی است که باید در راستای ورود به عرصه دیجیتال و آغاز به فروش آنلاین انجام دهد. طراح سایت به شما کمک می کند تا بستری مناسب برای معرفی کسب و کار خود و خدمات و محصولات ارائه شده داشته باشید. هر شکلی از بازاریابی دیجیتال، بر ارائه محتوای قانعکننده برای جلب علاقه و جذب مشتریان بالقوه متکی است. بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) اصطلاحی است که برای توصیف انواع مختلفی از محتوایی که میتوانید در کمپینهای بازاریابی دیجیتال خود به کار ببرید، استفاده میشود.
به صورت کلی، هر کاری که شما در آن از ابزارهای دیجیتال (مثل ایمیل، سایت، پیامک و…) برای تبلیغات، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان استفاده کنید، نوعی بازاریابی دیجیتال است. به عنوان مثال، رفتن سراغ کلمات کلیدی بلندتر و تولید محتوایی با کیفیت به شما در رتبه بندی در موتورهای جستجو برای این کلمات کلیدی کمک میکند. موتورهای جستجو برایشان مهم نیست که کدام برند در صنعت خود بزرگترین است؛ موتورهای جستجو محتوایی را که بیشترین بازتاب را در بین مخاطبان دارد، در اولویت قرار میدهند. اگر شرکت شما بر روی فروش تمرکز دارد و مخاطب آن مردم عادی است (B2C)، احتمالاً هدف شما از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال جذب و هدایت افراد به وبسایت و مشتری شدن آنها بدون نیاز به مکالمه با بخش فروش است. از طرف دیگر، بازاریابهایی که از تاکتیکهای درونگرا دیجیتال استفاده میکنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وبسایتهای خود استفاده میکنند.