دیجیتال مارکتینگ چیست؟ معرفی بهترین ابزارها + مثال عملی نوین | networkmarketingteam
مخاطبان کسبوکارها میتوانند از طریق به اشتراک گذاشتن پستهای وبلاگ، لایک کردن تصاویر، ذخیره کردن ویدیوها یا برقراری ارتباط با وبسایت از طریق تبلیغات کلیکی با کسبوکارها و برندهای مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing یکی از روشهای مهم و مؤثر در بازاریابی دیجیتال است که از طریق ارسال پیامهای تبلیغاتی انجام میشود. بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟ یک رویکرد بازاریابی است که با استفاده از وسایل و فناوریهای دیجیتال، تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات، ارتباط برقراری با مشتریان و تجربه کار در فضای آنلاین را ترویج میکند. این شکل بازاریابی به کسبوکارها امکان میدهد تا به طور موثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. دیجیتال مارکتینگ طیف گستردهای از کاربران اینترنت را هدف میگیرد که زمان و پول خود را به صورت آنلاین صرف میکنند. بازاریابی دیجیتال، سیستم کنترل متمرکزی را برای کسب و کارها فراهم میکند تا اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف، پیام آنها را دریافت کرده یا میخوانند.
- به هر شکل باید پیشنهادی را ارائه کرد که «لید» توانایی رد کردن آن را نداشته باشد.
- افیلیت مارکتینگ ، بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش که با عبارت لاتین Affiliate Marketing هم شناخته میشود یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال است.
- با ورود دیجیتال مارکتینگ به دنیای بازاریابی و پیدایش راهکارهای نوین برای جذب مشتری، کالاها و خدمات با سهولت بیشتری در دسترس هستند.
- فکر میکنید دلیل اهمیت و گستردگی استفاده از بازاریابی دیجیتال چیست؟ در ادامه بررسی میکنیم.
- ما برای انجام کارهایی که در زندگیمان میکنیم هدف مشخصی داریم؛ مثلا میخواهیم نیازهای یک بازار مشخص را تامین کنیم.
ما برای انجام کارهایی که در زندگیمان میکنیم هدف مشخصی داریم؛ مثلا میخواهیم نیازهای یک بازار مشخص را تامین کنیم. شاید این بازار فقط شامل چند ده نفر شود شاید هم به اندازه جمعیت مردم ایران یعنی تقریبا 84 میلیون نفر، گستردگی داشته باشد. اگر در فکر زدن یک وبسایت ارز دیجیتال یا صرافی معتبری هستید، این مقاله مربوط به شماست. دیجیتال مارکتینگ عنوانی کلی است که مشاغل و جایگاه های شغلی متنوعی را زیرمجموعه خود جای می دهد. تقریباً هر چیزی که می توانید به صورت آنلاین از آن استفاده کنید، یک ابزار برای دیجیتال مارکتینگ است.
۲. بازاریابی موتورهای جستوجو (SEM)
کارشناس سئو یا سئوکار وظیفه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را بر عهده دارد. این فرد باید به طور کامل با تمامی الگوریتم های گوگل و تکنیک های سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال آشنایی داشته باشد تا از این طریق بتواند نرخ بازدید و ترافیک طبیعی سایت را افزایش دهد. در واقع این فرد تلاش می کند تا سایت شما با کلمات کلیدی مختلف به نتایج برتر و لینک اول گوگل دست یابد.
تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising)
این معیار همچنین در صورت لزوم به شما اعلام میکند که چه زمانی کاربران تجربه بدی از کار با وبسایت روی دستگاههای موبایل دارند. بیشتر مواقع این نوع از صفحات برای موبایل بهینهسازی نشدهاند و «طراحی واکنشگرا یا ریسپانسیو» (Responsive) ندارند. «بازاریابی از طریق بیلبورد» (Billboard Marketing) یکی از کانالهای بازاریابی دیجیتال آفلاین است. بیلبوردهای الکترونیکی در بعضی از مکانهای عمومی خاص در شهرها نصب میشوند و بازاریابی از طریق آنها، از کانالهای نسبتاً قدیمی در دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. در کمپینهای تبلیغات کلیکی میتوان کاربران را بر اساس ویژگیهای خاصی مانند سن، جنسیت، میانگین درآمد، علاقهمندیها، موقعیت مکانی و… هر زمانی که شخصی روی این تبلیغات کلیک کند، شما باید مبلغی را به پلتفرم منتشرکننده تبلیغ بپردازید.
دیجیتال مارکتر چه کاری انجام می دهد؟
این نوع از بازاریابی با استفاده از پیامک انجام میشود که در «نقشه راه بازاریابی پیامکی» راجع به آن مفصل صحبت کردهایم. در ادامه این ماجرا به تعریف آقای «ریجس مک کنا» میرسیم که با یک جمله، تکلیف جایگاه بازاریابی را در زندگی ما مشخص میکند. صدا و تصویر یک برند، برای متمایز کردن برند شما و به جا گذاشتن یک اثر ماندگار حیاتی است. رنگها، فونتها و لحن صدایی را که با شخصیت برند شما مطابقت دارد، با دقت انتخاب کنید. برای ایجاد یک تصویر یکپارچه و منسجم از برند، از این عناصر به طور مداوم در همه کانالها استفاده کنید. برای تهیه پرسونا میتوانید از جدول زیر به عنوان قالب رایگان پرسونا استفاده کنید.