دیجیتال مارکتینگ چیست؟ معرفی و آموزش 10+ استراتژی و ابزار | networkmarketingteam
اکنون استفاده از بازاريابي درونگرا که توسط اينترنت و رسانه هاي اجتماعي انجام می شود، شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند. در دهه هاى اخير، توسعه و گسترش فناوری های جديد ارتباطى، تحولات عظیمی بر تمامى زواياى زندگی بشری ایجاد کرده و روز به روز بر اثرات آن افزوده می شود. بنابراين لازم است که شرکت ها براي موفقيت در بازاريابي خود، از دو تکنيک بازاريابي درونگرا و برونگرا، به درستي استفاده کنند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که پرسونای خریدار را اولویتبندی کنید. تصویر زیر تنها بخشی از فعالیتهای مربوط به سئو داخلی را در یکی از مطالب مجله فرادرس نشان میدهد که این فعالیتها با کادر قرمز مشخص شده است.
- بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ یک ابزار موثر در استراتژی بازاریابی دیجیتال است که باعث افزایش شناخت برند و فروش محصولات یا خدمات میشود.
- بازاریابی دیجیتال، سیستم کنترل متمرکزی را برای کسب و کارها فراهم میکند تا اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف، پیام آنها را دریافت کرده یا میخوانند.
- «بازاریابی همکاری در فروش» (Affiliate Marketing) یا بازاریابی واسطهای و مشارکتی نوعی از بازاریابی بر اساس عملکرد به شمار میآید.
- هدف از قیف بازاریابی این است که جمعیت خاصی از مصرفکنندگان را به تعامل فعال با شرکت شما سوق دهد.
- در مقاله «آشنایی با سرچ کنسول» این ابزار را به صورت کامل معرفی کردیم.
در عصر حاضر، تمرکز روی عناصر و کانالهای دیجیتال، مرکز استراتژیهای بازاریابی بسیاری از کسبوکارهاست. بسیاری از شرکتها تمرکز خود را بر ترافیک حاصل از کمپینهای دیجیتال مارکتینگ قرار میدهند. ترافیک همیشه معیار مهمی به شمار نمیرود، اما به طور معمول برای سنجش کیفیت عملکرد کمپینها باید آن را ارزیابی کنید. این معیارهای مرتبط با ترافیک میتوانند مشکلات وبسایت را به شما نشان بدهند و همچنین اطلاعاتی درباره کاربران در اختیار شما قرار بدهند. «تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click Advertising | PPC) به شما کمک میکند که با استفاده از تبلیغات پولی، به کاربران اینترنت در کانالهای مختلف دسترسی پیدا کنید.
بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ
طبق آنچه در مسیر شغلی سئو آمده است، مدیران سئو کسب و کار را در گوگل رتبه بندی میکنند. همانطور که در مسیر شغلی مدیر مارکتینگ آمده است، استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ در هر شرکتی از واجبات است. هنگام بررسی معیار دستگاه در نتیجه کمپینهای دیجیتال مارکتینگ، باید به نرخ پرش، مدت حضور در صفحه و نرخ خروج از صفحات فرود نیز توجه کنید.
اینفوگرافیک استراتژی های دیجیتال مارکتینگ
متاسفانه زمانی که گروهی از مردم تلاش می کنند که این جریان اتفاق بیافتد تا در کنار هم بتوانند اقدام به طراحی سایت نمایند، نمی توانند با هم کنار بیایند. ضمن این که به خاطر داشته باشید منطقی به نظر نمیرسد که هیچ فرد، موسسه یا وبسایتی ادعا کند که میتواند آموزش کامل دیجیتال مارکتینگ را از صفر تا صد انجام دهد. معمولاً هر مجموعهای در یک یا دو زمینه قویتر است و در سایر زمینهها اطلاعات عمومی دارد. بنابراین احتمالاً برای این که به یک متخصص بازاریابی دیجیتال تبدیل شوید، باید به سراغ «سبدی از آموزشها» بروید و از هر فرد یا مجموعه، بخشی را که بیشتر میداند و مسلطتر است، فرا بگیرید. ضمن اینکه در هر یک از موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم، کتابهای فراوانی وجود دارند (مثلاً کتابهای موبایل مارکتینگ یا کتابهای بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا خود دنیای بزرگی دارند).
چگونه از دیجیتال مارکتینگ برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنیم؟
«دیجیتال مارکتینگ چیست؟» شاید بتوان گفت این یکی از داغترین پرسشهایی است که به هنگام کار در فضای وب برای کاربران پیش میآید. چون از هر دری که وارد دنیای وب میشویم، سرنخی از دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا میکنیم و شستمان خبردار میشود که همه چیز به بازاریابی دیجیتال، گره خورده است. در مقابل، SEO و خدمات جستجوی پولی یک گزینه عالی برای کسب و کارهای B2B هستند. اکثر شرکت های B2B دارای مخاطبان بسیار خاصی هستند که هدف قرار دادن آنها با استفاده از رسانه های اجتماعی دشوار است.