دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 10 زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ 2022 | networkmarketingteam

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + 10 زیر شاخه دیجیتال مارکتینگ 2022 | networkmarketingteam

بازاریابی سنتی هر شکلی از بازاریابی است که از رسانه‌های آفلاین برای دستیابی به مخاطبان استفاده می‌کند. نمونه‌های اصلی بازاریابی سنتی شامل مواردی مانند تبلیغات در روزنامه‌ها و سایر روش‌های تبلیغات چاپی مثل بیلبوردها، تبلیغات پستی و نیز تبلیغات تلویزیونی و رادیویی است. بزرگترین اشتباهی که می‌توان به عنوان یک دیجیتال مارکتر انجام داد این است که به طور مشخص با اهداف مالی به مخاطب نزدیک شویم. در تمامی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، باید اعتماد مخاطب را با ارائه محتوای مناسب جلب و در انتهای کار، اقدام مناسب را از او درخواست کرد.

  • پس به طور کلی، اگر بخواهیم وظایف دیجیتال مارکتر را بشناسیم و بدانیم دیجیتال مارکتینگ شامل چیست، کافی است وظایف یک کارشناس بازاریابی را بررسی کنیم و همان کارها را با استفاده از ابزارهای دیجیتالی انجام دهیم.
  • یکی دیگر از اصولی که از دید بسیاری افراد ممکن است پنهان بماند این است که در بازاریابی دیجیتال اصولی و موفق نمیتوان ره صد ساله را یک شب رفت.
  • «بازاریابی پیامکی یا اس‌ام‌اس مارکتینگ» (SMS Marketing) همچنان از روش‌های برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی به شمار می‌رود، اگرچه نمی‌توان آن را از قدرتمندترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال دانست.

لوازم یدکی شامل تمامی قطعات و ملزوماتی است که برای تعمیر و نگهداری خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوازم شامل قطعات موتور، سیستم ترمز، سیستم تعلیق، سیستم الکتریکی، سیستم انتقال قدرت و غیره می‌شود. اما نکته‌های او آن‌قدر ارزش دارد که گه‌گاه به بررسی آن‌ها بپردازید و جایی را در گوشه‌ی ذهن خود به حرف‌ها، توصیه‌ها و تحلیل‌های میچ جول اختصاص دهید. بنابراین هر جای آن را باز کنید می‌توانید بخوانید و به نکات مطرح شده فکر کنید.

  شروع ثبت نام نمایندگی فروش دستگاه لیوان کاغذی آغاز شد! ایمنا | tgmachine

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی

مهم‌ترین تاثیر این نوع کسب و کار این است که با دادن اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود می‌توانند اعتماد و فروش بیشتری را تجربه کنند. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید یا اینکه به دنیای دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید می‌توانید قدم اول خود برای ورود به دنیای «Digital marketing» را با کمک دیجیتالینگ و شرکت در دوره 22 ساعته «دیجیتال مارکتینگ» بردارید. اما در فضای وب، این اتفاق معمولا سریع‌تر رخ می‌دهد؛ البته به شرطی که به درستی اجرا شود؛ مثلا یک پیج اینستاگرامی را در نظر بگیرید. این پیج با تولید محتوای مفید و با کیفیت، مخاطبان زیادی را جذب می‌کند و در فاصله زمانی مناسب، فرصت اعتمادسازی و فروش را برای خود مهیا می‌کند. این داده‌ها به شما کمک می‌کنند که سایت‌های پربازده برای تبلیغ را شناسایی کنید، نقطه‌های ضعف و قوت وب‌سایت خود را بشناسید و برای بهینه کردن آن اقدام کنید. اما در بازاریابی سنتی، وقتی شما در ده مکان مختلف برای کسب و کارتان تبلیغات انجام می‌دهید، نمی‌توانید داده‌های مشابه را اندازه‌گیری کنید.

تعریف انواع دیجیتال مارکتینگ آفلاین

به این ترتیب می‌توانید بر اساس نتایج کسب شده، بهترین آن‌ها را انتخاب و بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. سنجه‌های (متریک‌های) زیادی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید اندازه‌گیری انجام دهید اما مهمترین آن‌ها، «شاخص کلیدی عملکرد» (Key Performance Indicator | KPI) است. از اجزای مهم و کلیدی در دیجیتال مارکتینگ باید به بازاریابی موبایل اشاره کرد.

بعد از مهیا کردن چیزهای لازم مثل متن‌ها، صفحه فرود یا لندینگ، مشخص کردن اهداف کمپین و مواردی از این دست، کمپین را راه‌اندازی می‌کنید. در واقع، فکر می‌کنم ریشه این اشتباه در ترجمه غلطی باشد که اولین بار درباره این موضوع صورت گرفت. با این وجود، وقتی ما بتوانیم داده‌های حاصل از اقدام‌های قبلی خودمان را اندازه‌گیری کرده و آنها را تحلیل کنیم، می‌توانیم بخش‌هایی که بیشترین آورده را برایمان دارند شناسایی کرده و بودجه خود را هوشمندانه‌تر مصرف کنیم. در مورد خودم، من سعی کردم که شاخه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را تجربه کنم تا از این راه بتوانم علاقه خودم را بیابم. شاید ما در ایران شغل‌هایی مانند «ایمیل مارکتر» یا «بازاریاب اپلیکیشن» نداشته باشیم اما در سازمان‌های بزرگ خارجی برای هر کدام از این شاخه‌ها یک تیم را در نظر گرفته‌اند که به طور ویژه روی آن بخش کار می‌کنند. البته شاید بتوان گفت که در «دیجی کالا» و سایر استارتاپ‌های بزرگ این موضوع اتفاق افتاده است.

  آموزش رایگان بازاریابی و فروش اصول، تکنیک‌ها و روش‌ها نوین | networkmarketingteam