سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا سیستم crm چیست؟
در این مطلب شما را با ویژگیهای این نرم افزار آشنا میکنیم و درآخر به معرفی بهترین نمونه آن میپردازیم. ترجمه و انتشار «کتاب راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری» از پروفسور آدریان پین، نمونهای از فعالیتهای شرکت پندیار در زمینه CRM است. کتابی که در نگرش مدیران و صاحبان کسبوکار نسبت به مفهوم CRM تحولی بنیادین ایجاد میکند.
- ایجاد احساسات مثبت تاثیر زیادی روی حفظ مشتری داره، اما احساسات منفی تاثیر معکوس دارن.
- مدیریت متمرکز دادهها کمک میکند که زودتر به مشتری جواب دهید و مشکل او را حل کنید.
- بنابراین میتوان با کمک آن نیاز هر مشتری را تشخیص داد و مطابق آن خدمات یا محصولات مورد پسندش را ارائه داد.
- در این مقاله، قصد داریم تا ضمن معرفی بهترین CRMهای ایران و جهان، مقایسهای نیز بین انواع CRM انجام دهیم.
- این یک مؤلفهی مهم است که میتواند در سال ۲۰۲۱ به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.
برنامهی CRM بیش از هر چیز دیگر به شما و شرکتتان کمک میکند تا به اهدافتان برسید. بنابراین اولین قدم شما در پیادهسازی استراتژی CRM باید شناسایی اهداف موردنظر باشد. زمانی که میدانید چه کاری قرار است انجام دهید، گام بعدی مشخص کردن برنامهای است که برای رسیدن به هدفهای خود درنظر دارید. منظور از استراتژی ارتباط با مشتری همان فرآیند ایجاد رابطه قوی با مشتریان است. کسب مهارت در استراتژی ارتباط با مشتری یکی از ویژگیهای مهم بهبود زیرساختهای کسب و کار به حساب میآید. هر نوع ارتباطی اعم از داخلی و بیرونی زمانی اثربخش خواهد بود که بدون نقص باشد.
نرم افزار حسابداري مناسب و نگهداري اسناد در موفقيت كسب و كار راه اندازي شده
ترس رایجی که فروشندگان دارند این است که اطلاعات مشتریان خود را از دست بدهند. شما باید در این شرایط قدم بردارید و به آنها بفهمانید که به دلیل رابطه شخصی که با مشتریان خود به اشتراک می گذارند، مشتریان خود را از دست نمی دهند. تیم فروش خود را در جریان نگه دارید و از آنها بخواهید تا در حین انتخاب CRM برای کسب و کار که مناسب کسب و کار شما است، نظر خود را اعلام کنند.
گزارش گیری با مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM
برای اجرایی کردن اصول CRM و ارتباط موثر با مشتری نیاز به نرم افزارهایی داریم که علاوه ایجاد محیط کاربری آسان، به تمام نقاط ضعف یک کسب و کار در زمینه ارتباط با مشتریان هم توجه لازم را داشته باشد. از ابزارها و روشهای CRM عملیاتی می توان به سیستم قدرت فروش مکانیزه اشاره کرد که تمامی عملیات مربوط به مدیریت تماس، بورس و مدیریت اداره فروش را بر عهده دارد. بخش عملیاتی CRM به طور معمول، شامل سه حوزه عمومی کسب و کار یعنی خودکار سازی عملیات بخش فروش یا SFA، پشتیبانی و خدمت به مشتری یا CSS و خودکارسازی عملیات بازاریابی یا EMA میباشد. بخش بازاریابی فراهم کننده اطلاعاتی در خصوص رقبا ، گرایش بازار و متغیر های کلان محیطی است. بخش مدیریت فروش، برخی از فرایند های فروش و مدیریت فروش شرکت را خودکار می کند .این بخش به جمع آوری و دنبال کردن اطلاعات مربوط به عادات خرید، سلیقه و جمعیت شناسی مشتریان و کارایی کارکنان بخش فروش می پردازد.
نکته مهم دیگر آسان بودن کار با نرم افزار است که باید آن را مدنظر قرار دهید. یکی دیگر از ویژگی های CRM امکان ایجاد تغییرات در دستههایی دلخواه از اطلاعات مخاطبین برای اجرای یک دستور است. به دنبال نرم افزاری باشید که به شما این امکان را میدهد که دسته ای از مخاطبین فیلتر شده را انتخاب کنید و تغییرات را به یکباره روی آنها اعمال کنید.