لیست کامل انواع بازاریابی 21 استراتژی بازاریابی کاربردی وبلاگ آکادمی بازار

لیست کامل انواع بازاریابی 21 استراتژی بازاریابی کاربردی وبلاگ آکادمی بازار

برپايي نمايشگاه هاي کوچک و بزرگ محلي و بين المللي اين فرصت را در اختيار فروشنده و خريدار قرار مي دهد که با کالا ، خدمات و نيازهاي هم آشنا شوند . یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفتِ کسب‌وکارِ شما، تعیین استراتژی درست بازاریابی در حوزه‌ای است که در آن فعالیت دارید. پیشرفت یک کسب‌وکار یعنی «تبدیل شدن به برند»، «افزایش فروش» و در نهایت «افزایش درآمد». اگر شما به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار و یا مدیر بازاریابی یک مجموعه، نیاز به افزایش اطلاعات خود در حوزه‌ی بازاریابی دارید، حتماً در این مقاله از مجله اینترنتی کاپریلا با همراه ما باشید. خوبی بازاریابی از طریق ایمیل این است که یک نوع ارتباط مستقیم و دوطرفه با مخاطبانِ هدف برقرار می‌کند و شما می‌توانید مستقیماً آن‌ها را به لیست محصولات خود لینک بزنید. بازاریابی تلفنی خصوصاً زمانی که یک مشتری یک کسب و کار کوچک در مکانی با دسترسی سخت قرار دارد و یا برای بدست آوردن یک مشتری بالقوه با بسیاری از مشتریان احتمالی باید تماس گرفت بسیار مفید است.

  • این را هم بگوییم که این استراتژی بازاریابی برای حفظ میزان سودآوری فروش، به افزایش وفاداری مشتریان متکی است.
  • بازاریابی برونگرا به تبلیغاتی مانند تبلیغات چاپی، آگهی تلویزیونی، تماس سرد و ایمیل اشاره می‌کند.
  • بازاریابی فصلی، تبلیغات محصولات یا خدمات در فصل‌های معینی از سال است.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی ایمیلی، مطالعه مطالب زیر را به شما توصیه می‌کنیم.
  • اگر به‌دنبال آن باشند که بخواهند بازاریابی را با توجه به فرهنگ‌های مختلف و اعتقادات آن‌ها انجام دهند باید از بازاریابی متنوع استفاده کنند.
  • این روش بازاریابی مشابه تاکتیک نمونه ی رایگان (Free sample marketing) است اما فنی تر بوده و کمتر در زمینه ی غذا به کار گرفته می شود.
  آموزش رایگان بازاریابی و فروش اصول، تکنیک‌ها و روش‌ها نوین | networkmarketingteam

بر خلاف بازاریابی سنتی در بازاریابی دیجیتال از انواع وسیله‌های دیجیتالی نظیر کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند، تابلو‌های تبلیغاتی هوشمند، کنسول‌های بازی و … اگر به کسب اطلاعات بیشتر درباره معیارهای ارزیابی عملکرد انواع مختلف بازاریابی دیجیتال علاقه‌مندید، مطالعه مطلب «تعریف دیجیتال مارکتینگ» را به شما توصیه می‌کنیم. یکی دیگر از روش‌های بازاریابی از طریق محتوای حمایت شده، انتشار پست‌های وبلاگ درباره یک موضوع خاص، خدمات یک شرکت یا یک برند است. می‌توان گفت که وب‌سایت، نقطه کانونی تمام کمپین‌های بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی ابری (Cloud marketing)

تبلیغات زیر خط یک استراتژی تبلیغاتی است که در آن محصولات در رسانه های دیگر غیر از رادیو یا تلویزیون تبلیغ می شوند. کمپین های تبلیغاتی زیر خط شامل کمپین های پست مستقیم ، نمایشگاه های تجاری ، کاتالوگ ها و بازاریابی هدفمند موتور جستجو هستند. در این روش بازاریابان شرکت به‌شکل مستقیم به سراغ منزل مخاطبان رفته و محصول را برای آن‌ها تبلیغ می‌کنند. در واقع این روش، به شدت مزاحمت‌آمیز است اما خب در صورت مهارت داشتن بازاریاب، ممکن است سود زیادی را متوجه شرکت کند. روشی از بازاریابی که در آن برای فروش محصول به‌شکل مستقیم با هر کدام از مخاطبان از طریق ایمیل، شماره تماس، پیامک و…

بازاریابی مبتنی بر حساب کاربر (Account-based Marketing)

بازاریابان پایگاه داده روی استفاده از تکنیک‌های آماری تأکید دارند تا بتوان مدل رفتاری مشتریان را طراحی کرد و از این مدل‌ها در انتخاب گروه هدف برای برقراری ارتباط بهره گرفت. اجراکنندگان این استراتژی از مشتریان پروپاقرص پایگاه‌های داده هستند، زیرا هرچه داده‌های کامل‌تری در مورد مشتریان در اختیار باشد، بازاریابان می‌توانند مدل‌های دقیق‌تری را طراحی کنند. بازاریابی تلفنی بخش مهمی از فرایند فروش محصولات به مشتریان است و بسیاری از شرکت‌ها در جذب مشتری به این استراتژی تکیه می‌کنند.

  دیجیتال مارکتینگ چیست؟ معرفی بهترین ابزارها + مثال عملی نوین | networkmarketingteam

۹. بازاریابی صوتی

اما باید متذکر شد که این روش بازاریابی اغلب برای افرادی که از اطلاعات پایه ای و فنی کالا آگاه هستند، بکار گرفته می شود. در این روش بازاریابی از ترس مشتری برای از دست دادن هر چیزی استفاده می شود. در واقع این تاکتیک مبتنی بر این اصل روانشناختی است که مردم مایلند به چیزهایی که رسیدن به آن ها سخت است، دستیابند.