مدیریت ارتباط با مشتری CRM
به طور دقیقتر ترکیبی از ابزار، استراتژی و فعالیتهایی است که شرکتها برای مدیریت، جمعآوری دادههای مشتریان و تجزیه و تحلیل آنها در جریان چرخه عمر مشتریان استفاده میکنند. هدف کسبوکارها بهبود روند خدمات مشتریان برای حفظ آنها، ایجاد تعامل بیشتر با برند و افزایش فروش است. حفظ ارتباط پایدار با مشتریان یکی از جنبههای اساسی موفقیت کسب و کارها است. اما به دلیل پیشرفت روزافزون مارکتینگ و افزایش کانالهای بازاریابی و فرآیندهای فروش، مدیریت ارتباط با مشتری بسیار پیچیده شده است. اگر از ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و بازاریابی استفاده نکنید، میزان سود و درآمدتان کاهش مییابد. مارکتینگ اتومیشن و CRM دو پلتفرم و سیستمی هستند که با شناخت آنها میتوانید ارتباط حرفهای با مشتری داشته باشید.
- کسب و کارها میتوانند عملکرد فروش را پیگیری کنند، اثربخشی کمپینهای بازاریابی را اندازهگیری کنند و روندها را شناسایی کنند که تصمیمگیریهای مبتنی بر دادهها را ممکن میسازد.
- همانطور که قبلاً و در مطالب گذشته در این مورد صحبت کردیم، سیستم CRM به شما امکان می دهد تا مشتریان بالفعل و مشتریان بالقوه را با معیارهای مختلف دسته بندی کرده و دسترسی سریع به دسته های مختلف، که همیشه به روز هستند داشته داشته باشید.
- با بهرهگیری صحیح و اصولی از فنآوری اطلاعات، تشخیص و مدیریت مشتریان به بهترین وجه امکانپذیر میگردد.
- همچنین با سازماندهی اطلاعات مشتریان روابط قویتری با آنها ایجاد کرده و کسبوکار خود را سریعتر رشد دهید.
- به عنوان مثال، این سیستم CRM است که به شخص فروش یادآوری می کند تا به موقع توافق شده تماس بگیرد.
برای موفق شدن CRM، سفارشی سازی ها باید بر اساس استراتژی ها و سیاست های بازاریابی رابطه مند تعیین شده توسط شرکت باشند. قبل از سفارشی سازی مدیریت ارتباط با مشتری ، باید خود را جای مشتری بگذارید و از دیدگاه وی به معاملات و احتیاجات مشتریان نگاه کنیم. یک CRM تنها زمانی موفق می شود که نیازهای مشتری را پیش بینی شده و مورد توجه قرار دهد.
مزایای CRM
همه شرکت ها نیازمند یک پلتفرم پیچیده و سنگین برای مدیریت ارتباطات با مشتری ( CRM ) و چرخه فروش خود نیستند، در ضمن سادگی هنگامی که تیم تان از سیستم استفاده می کند به نفع شماست. کسب و کار الکترونیکی یک ماژول مسئول بخش وب CRM است که ممکن است شامل وب سایت شرکت، فروشگاه آنلاین یا سایت B2B، تعامل با مشتریان از طریق اینترنت و غیره باشد. بازاریابی تلفنی/فروش از راه دور – ادغام با یک مرکز تماس، نگهداری آمار، ثبت سوالات و پاسخ های استاندارد، و استفاده کامل از بسیاری از فرصت های دیگر برای ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل، تلفن IP و غیره. تنها در دهه 90، همه این سیستم ها در یک کل در چارچوب مفهوم CRM یکپارچه شدند. به عنوان مثال، هنگام انجام کمپین های بازاریابی، لازم است از تبادل اطلاعات مورد استفاده بخش بازاریابی و بخش فروش اطمینان حاصل شود تا این فرآیند موثر و بهینه باشد. در این حالت می توان از توزیع خودکار لیست مشتریان بالقوه بین نمایندگان فروش و یا واگذاری خودکار وظایف به کارکنان بخش فروش استفاده کرد.
آیا واحد CRM به قدر کافی تفکر CRM دارد؟
چنانچه هرگونه سوال ، ابهام و یا نظر دیگری در این مورد دارید می توانید در قسمت دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید تا پاسخ گوی شما عزیزان باشیم. با دیگر کاربرانCRM ستیران در راه حل های تجاری طراحی شده توسط آنها در سامانه شریک شوید. سامانه های ما برای بخش های مختلف تمام صنایع، شرکت های خصوصی، کارخانجات بزرگ و متوسط و… مناسب است. شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.
به عنوان مثال می توان به تیم بازاریابی اشاره کرد که یک فرد علاقه مند به محصولات یک کسب و کار از آنها درخواست یک نمونه آزمایشی از محصولاتشان را می کند. به محض اینکه این فرد وارد سیستم CRM شود، یک فروشنده می تواند به فرد تماس برقرار کرده یا به او ایمیل بزند تا زمان و هماهنگی های لازم برای ارسال نسخه آزمایشی با او را هماهنگ کرده یا حتی سوال های او را پاسخ دهد و با او ارتباط برقرار کند. یک اپلیکیشن CRM مدیریت بازاریابی شبکهای موثر میتواند به طور سیستماتیک با دیگر ابزارها و سیستمهای کسب و کار ادغام شود. ادغام با اپلیکیشنها و ابزارهای موجود مانند ایمیل، پلتفرمهای تجارت الکترونیک و شبکههای اجتماعی کارایی کلی را افزایش میدهد. مدیریت لیدها یک جنبه حیاتی از بازاریابی شبکهای است و اپلیکیشن CRM این فرآیند را ساده میکند. با ردیابی لیدها و اجرای خودکار پیگیریها، کسب و کارها میتوانند به بهترین شکل ممکن مشتریان بالقوه را تربیت کنند، نرخ تبدیل را افزایش دهند و رشد فروش را تسریع کنند.