معرفی انواع بازاریابی؛ اسم و تعریف 150 نوع مارکتینگ
میتوانید با استفاده از نرم افزار بازخورد مشتری کمپین شاخص وفاداری مشتری داشته باشید تا مشتریهای وفادار را بشناسید. سپس میتوانید با یافتن راه هایی این مشتریها را به طرفدار خود تبدیل کنید. اینجاست که میتوانید از مشتری بخواهید نظر خود را بنویسد، در موردپژوهی ها شرکت کند، یا در دستیابی به اهداف مربوط به مشتری به شما کمک کند. گرچه هدف همه ی انواع بازاریابی جذب مشتری است، اما اغلب آنها اهداف بزرگتری دارند، مانند افزایش آگاهی درباره ی برند و افزایش ترافیک. بازاریابی اکتسابی نوعی از انواع بازاریابی است که ترفندها و استراتژیهای بازاریابی را به کار میبرد، اما بر نحوه ی مزیت گرفتن از آنها تمرکز میکند.
- در این روش، برند ایمیل مخاطبان را با هدف ارسال ایمیلهای خبرنامهای دریافت میکند.
- شعار برند نایکی “Just do it” (به معنای فقط انجامش بده)، عبارت قابل توجهی است که بدون هیچ توضیح اضافه ای، توصیف کننده ی این شرکت می باشد.
- یک مثال خوب برای این نوع بازاریابی، قراردادن محصول در یک فیلم یا برنامۀ تلویزیونی است.
- امروزه سرویسهای مخصوص اشتراکگذاری ویدئو مثل آپارات یا تماشا در کشور وجود دارد که فضای مناسبی برای تبلیغات شماست.
- توجه کنید مشتریان این مدل از انواع بازاریابی را به تبلیغات اینترنتی پاپ – آپ ترجیح می دهند.
مثلا استارباکس، اپلیکیشن موبایلش را ارتقا داد و یک برنامه وفاداری استفاده کرد و محصولات سفارشی را برای مشتریهایش میفرستد تا فروشش را بالا ببرد. احتمالاً برای کسب اطلاعات بیشتر در گوگل یا شبکه های اجتماعی سرچ می کنید! در نتیجه این جستجو با انواع مختلف محتوا نوشتاری یا عکس و ویدئو که توضیحاتی درباره کالای مد نظر شما است، مواجه خواهید شد. در این محتواها در کنار ارائه برخی توضیحات و دستورالعمل ها درباره یک کالا، به نام برند و شرکت تولید کننده محتوا نیز اشاره شده است. با توجه به پویایی و رواج استفاده از فناوریهای جدید از جمله شبکههای اجتماعی، تبلیغات در گوگل و بهینهسازی موتورهای جستجو، بازاریابی اینترنتی به یکی از مهمترین روشهای بازاریابی تبدیل شده است. هدف مدیاروتی ها رشد و توسعه کسب و کار ها از طریق ارتقاء جایگاه برند و افزایش فروش توسط استراتژی های درست و موفق بازاریابی است.
۶- بازاریابی محیطی (Close Range Marketing)
خرید زمان پخش برنامههای رادیو یا تلویزیون برای پخش تبلیغات یکی از رایج ترین انواع بازاریابی پولی است. بازاریابی به مشتریان بالقوه از طریق رادیو اغلب برای جلب توجه شنوندگان انجام میشود. بازاریابی تلویزیونی برای پخش تبلیغات در بین برنامههای تلویزیونی و حین و پس از آن که جمعیت زیادی به آن توجه میکنند، یکی از بهترین انواع بازاریابی است. کسبوکارهای b2c برای مدیریت برندهای خود بازاریابی اینفلوئنسری و وایرال را هم به آن اضافه کردند. به طور متوسط، رسانههای پولی 39 درصد از کل بودجه بازاریابی یک کسب و کار را تشکیل میدهند. بازاریابی برونگرا زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت پیام خود را با مخاطبان بسیاری به اشتراک میگذارد.
بازاریابی مفهومی (Contextual Marketing)
این شخص می تواند فردی معروف، شخصی با سابقه ی فروش قوی و نویسنده ای مشهور با دنبال کنندگان فراوان در فضای مجازی باشد. بازاریابی یک کالا یا خدمت در سطح بین الملل، در زیرمجموعه ی این روش قرار می گیرد. مثلاً استفاده از بازاریابی جغرافیایی برای فردی که تجارت فروش جت اسکی را انجام می دهد، بسیار کارآمد است؛ چرا که بازار فروش این تجارت لزوماً سواحل هستند. همان طور که در اطراف خود مشاهده می کنیم اغلب کارآفرینان، تیم های لوکس بازاریابی و یا بودجه های کلانی در اختیار ندارند و در عوض آن ها حداکثر تلاش خود برای دستیابی به نتیجه ی دلخواه از طریق روش های نوآورانه را بکار می گیرند. به عنوان مثال اگر شخصی به صورت آنلاین از فروشگاه Laura Ashley یک ست روتختی خریداری کند، دو روز بعد هدیه ی این خرید آنلاین، برای ایشان پست می شود.
ایجاد تجربه های حسی مختلف برای مشتریان، می تواند ارتباط بهتر با آن ها را (آن هم در دنیایی مملو از تبلیغات و کمپین های رنگارنگ بازاریابی) تضمین کند. برندها با استفاده از بازاریابی عصبی، احساسات مشتریان خود را بهتر درک می کنند و راحت تر می فهمند که چه عواملی آنها را به خرید کردن ترغیب می کند. در واقع هدف از بازاریابی عصبی رسیدن به درک عمیق تری از رفتار مصرف کننده است. نگاه به ویدئو مارکتینگ به عنوان یک انتخاب اختیاری و اضافی برای بیزینس خود را عوض کنید. ویدئو یک نوع ارتباط موثر است که باید در تمامی جوانب بازاریابی هایی که برای کسب و کار خود انجام می دهید، استفاده شود.