7 اصل اساسی در بازاریابی مدرن چیست؟ بازاریابی مدرن چه فرقی با شیوه سنتی دارد؟ موسسه آموزش عالی آزاد بهار
با وجود اینکه مفاهیم بازاریابی بیان میکند که تأمینکننده باید فرآیندهای خود را با مشتری تطبیق دهد، ولی این موضوع مانع مدیریت انتظارات مشتری توسط تأمینکننده نمیشود. محتواهای شخصی سازی شده براساس نیاز مشتری و همچنین صحبت های کارشناسان فروش براساس نیازهایش، تجربه خرید منحصر به فردی برای هر خریدار می سازد. بر همین اساس ، سامانه های پیام کوتاه زیادی در کشور شروع به فعالیت کردند .
- بازاریابی دیجیتال نه تنها با طیف گستردهای از مخاطبان در ارتباط است، بلکه نسبت به روشهای بازاریابی سنتی هزینه کمتری دارد.
- وضع موجود دیگر برای هیچکدام از مشاغل بازاریابی کافی نیست – پیشرفت مستمر مهارتهای جدید برای همه بازاریابها امری حیاتی است.
- امروزه کسبوکارها از حالت ارائه دهنده خدمات به مشتریان، به حالت تسهیلکننده خدماتی که توسط خود مشتریان ایجاد شده، تغییر شکل داده و مرزهای بین صنعت و مشتریان مدام در حال دگرگونی میباشد.
- در دنیای امروز برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب، از روشهای بازاریابی آفلاین (سنتی) و آنلاین (مدرن) استفاده میکنند که هرچند روشهای بازاریابی آنلاین کارآمدتر و کم هزینهتر است، ولی هر دو روش مکمل یکدیگر به شمار میروند.
- روش سنتی که سالیان درازی است به کار گرفته میشود و روش مدرن که در سالیان اخیر رایج شده است.
با اين حال ، دو گروه در بين اين روش ها وجود دارند كه رويكردى را دنبال مى كنند كه بر تفكرات موجود تمركز ندارند ، بلكه اين ها را به چالش مى كشند و مى خواهند يك نگاه متفاوت و محافظ محيط زيست را ارائه دهند. بر اساس ارقام مارکتو، 76 درصد از شرکت هایی که اتوماسیون بازاریابی را پیاده سازی می کنند، در سال اول بازده سرمایه گذاری خود را دارند. نه تنها این، بلکه 44 درصد از آنها تنها ظرف شش ماه بازدهی را مشاهده می کنند.
پاسخ به “کتاب بازاریابی مدرن”
در عین حال که هیچ شرکتی نمیتواند همیشه همه مشتریان را راضی نگه دارد، نگریستن به مسائل از دریچه نگاه مشتری و اقدام براساس آن بینشها، برای ایجاد روابط طولانیمدت با مزایای متقابل ضروری است. از شخصی سازی به معنای ارائه پیشنهادات و تجربیات متنوع به مشتریان استفاده می شود. در بازاریابی مدرن، هدف از شخصی سازی جذب اطلاعات بیشتر از تعاملات مشتری است که تا جایی که بازاریابی فرد به فرد به خلاقانه ترین صورت ممکن انجام شود. با اینکه همه این ها بعضی از مشخصات بازاریابی مدرن را دارند، ولی به نظر ما بازاریابی مدرن بسیار گسترده تر است.
یادداشت مدیر مارکتینگ گروه پارس خزر، نگاهی بر بازاریابی رفتاری: بازاریابی مدرن در عمل چطور کار میکند؟
اما در بازاریابی مدرن، مرز جغرافیایی از بین رفته و کسبوکار به تمام مخاطبان در سراسر دنیا دسترسی دارد و میتواند محصولش را معرفی کند. کانالهای دیجیتال و پیشرفتها در تجزیه و تحلیل و علم داده اکنون این امکان را برای بازاریابان فراهم میکند که برای ارائه ارزش در همه کانالها پاسخگو باشند. برای کار با ذهنیت بازگشت سرمایه، هرکسی باید طوری عمل کند که انگار پولی که خرج میکند متعلق به خودش است. این به معنای نظارت دقیق بر سرمایهگذاریها، ایجاد استانداردهایی برای شناسایی آنهایی که ارزش تولید نمیکنند، و ایجاد فرهنگ مسئولیتپذیری که در آن سرمایهگذاریها با عملکرد ضعیف کنار گذاشته میشوند، است.
مدیریت بازاریابی
در نتیجه مشکلات تعاملی در سازمان مانند کانالی است که کارایی و ثمربخشی شرکت را بیرون میراند. ممکن است مشکلات تعاملی و اختلافات بالقوه میان تأمینکننده و مشتری به وجود آید که باید شناسایی و مدیریت شوند. این موضوع، در مواردی که یک تبادل بزرگ انجام میگیرد و یا در مدیریت روابط تجاری تأمینکننده و مشتری، میتواند شکل کنترل پروژه را به خود بگیرد.